Forside Information Kontakt os
Frelst.dk
This website is produced by Engelsby Consult - Lejrevej 14, Allerslev - Lejre DK-4320 Denmark - Copyright © 2014

6. Frelse betyder at

komme ud af verden

Hvad er frelse ? Frelse er udfrielse fra et bestemt fælles krop/legme. Det er en udfrielse fra en bestemt position og et bestemt forhold. Med andre ord så betyder det at komme ud af verden. De fleste mennesker bruger meget opmærksomhed omkring deres personlige frelse, men spørgsmålet foran os er : Hvad er de frelst fra ? Den frelse der er tydeliggjort i biblen betyder at komme ud af ”Verden”, ikke fra helvedet. Hele “Verden” er fordømt af Gud. Der er ingen tvivl om at ham der tror har evigt liv. Vi har prædiket dette budskab i mange år. Så snart en person tror på Herren Jesus har han evigt liv og er frelst for altid. Alle problemer er løst. Men husk på at hvis en person tror, men ikke bliver døbt, er han stadig ikke frelst. Du tror måske og du har måske evigt liv, men du er stadig ikke frelst i verden øjne. Hvis du ikke er døbt, er du heller ikke frelst, fordi ingen syntes at du er anderledes. Du må rejse dig og blive døbt og erklære at du er færdig med dit forhold til denne verden. Først derefter er du frelst.

Matt 28,18-20

Da trådte Jesus frem, talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i Himmelen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.«

Mark 16,16

Den, som tror og bliver døbt, skal blive frelst; men den, som er vantro, skal blive fordømt.